Kundesenter


Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.

Kanskje det er noen ting du lurer på i forhold til vår nettside, din leveranse eller lignende. Her har vi samlet en del spørsmål som ofte går igjen. Dersom du ikke skulle finne svaret på det du lurer på er det bare å kontakte oss.

Når kommer pakken min?

Pakker som er på lager i Grimstad eller på nettlager vil bli sendt i løpet av 24 timer såfremt det er virkedag dagen etter. Dersom du bestiller før 12.00 vil varen normalt bli sendt samme dag. Dersom varen ikke er på lager står det i de fleste tilfeller et estimat på når vi kan levere. Om du bestiller en vare med leveringstid vil du få automatiske mailer med oppdatert leveringsinformasjon dersom det skjer en endring. Du kan også følge med på leveringsdato i vårt kundesenter på nett. Hvis pakken er sendt kan du følge leveransen med sporingsnummeret du fikk på mail.

 

Dersom du ikke har fått sporingsnummer på mail innen kl. 17:00, betyr det at forsendelsen blir sendt neste virkedag. Merk at så fort ordren er pakket vil sporingsnummeret være mulig å finne i kundesenteret under ordrehistorikk, men pakken er ikke sporbar før den faktisk er sendt. Du kan derfor i noen tilfeller finne sporingsnummeret på din ordre opp til ett døgn før ordren faktisk sendes.

 

Det er et par særtilfeller av frakt- og lagerstatus som kan føre til forsinkelser i din levering. Dersom varen er på "Nettlager" og du velger Pakke i postkassen må varen først innom vårt lager i Grimstad. Dette fører til et par dager lenger leveringstid.

 

Våre ordrer sendes samlet. Dersom du bestiller varer som ikke er på lager sammen med varer som er på lager vil ordren din sendes så fort alt er klart til sending.

 

Dersom du velger en betalingsmetode gjennom Santander (Faktura, delbetaling, utsettelse) kan ikke din ordre delleveres. Dette gjelder for en ordre der noen produkter er på sentrallager i Grimstad og noen er på Nettlager. Da må vi bestille varene inn til sentrallager i Grimstad før vi sender alt samlet. Det vil ta et par dager ekstra før du får din ordre.

 

Øvrige ordrer lagt inn med bankkort, kredittkort eller Vipps kan sendes fra forskjellige lagre. Du vil da motta kvittering og sporing for de forskjellige delleveransene.

Når kommer pakken min?Vis mindre...

Hva betyr de forskjellige lagerstatusene?

På lager i Grimstad - betyr at varen ligger på vårt lager i Grimstad og kan sendes eller hentes i løpet av 24 timer.(OBS! Vi sender kun varer på mandag-fredag, ikke i helgene eller øvrige helligdager). Vårt datasystem og nettsiden kommuniserer automatisk og kontinuerlig, så denne lagerstatusen alltid er oppdatert. Merk at varer i handlekurven ikke blir holdt av til deg. Det betyr at varer det står vi har på lager kan bli solgt i mellomtiden hvis varene ligger i handlekurven over lengre tid.

 

På nettlager - betyr at varen kan sendes i løpet av 24 timer. (OBS! Vi sender kun ut varer på mandag-fredag, ikke i helgene eller øvrige helligdager) Likevel viktig å merke seg at dersom du ønsker å hente denne varen hos oss i Grimstad, kan det dessverre ikke gjøres da denne artikkelen befinner seg på et annet lager. Om du legger inn ordre med Klikk & Hent - Grimstad som leveringsmetode vil du da få beskjed så fort den er klar for henting hos oss. Det er dessverre heller ikke mulig å sende varer som er på nettlager med betalingsmetoden postoppkrav. Isåfall vil varene måtte sendes til sentrallageret i Grimstad først og sendes videre derfra, noe som altså betyr noe lenger leveringstid enn det som er oppgitt. Dersom du skulle velge denne kombinasjonen vil vi normalt ta kontakt med deg for å informere om den ekstra leveringstiden.

 

På lager hos vår leverandør - betyr at varen er på lager hos en av våre mange leverandører. Den estimerte datoen beskriver når vi kan ha varen inne og antar å kunne sende varen til deg. Det er også verdt å merke at dersom det står "1 stk på lager hos vår leverandør" er det i mange tilfeller flere enheter på fjernlageret. Dette fordi informasjonen vi får fra flere av våre leverandører kun inneholder informasjon om at varen er på lager, og ikke hvor mange de har. Ta gjerne kontakt med oss dersom du lurer på om vi kan skaffe flere enn èn vare fra fjernlager.

 

Bestilt fra leverandør - betyr at vi har bestilt inn varen til vårt lager i Grimstad. Den estimerte datoen er basert på siste info vi har fått fra vår leverandør.

 

Bestillingsvare - betyr at vi ikke har varen på lager og vi ikke har info om leverandørens lagerstatus, ta kontakt for leveringstid.

 

Utsolgt - betyr at både vi og leverandøren er tomme, ta kontakt for leveringstid.

Hva betyr de forskjellige lagerstatusene?Vis mindre...

Jeg har valgt feil leveringsadresse, hvordan går jeg frem?

Når du bestiller på nett kan du velge separate leverings- og fakturadresser. Dersom du likevel har lagt inn en ordre med feil leveringsadresse, ber vi deg ta kontakt så snart som mulig. Dersom pakken ikke er sendt kan vi endre i ordren din. Hvis pakken allerede er sendt, kan fortsatt leveringsadressen endres mot et tilleggsgebyr. Dette begrenses ikke om pakken allerede er kommet frem til et utleveringssted. Det er fortsatt mulig å melde om en adresseendring frem til pakken er blitt utlevert til deg. Det er kun mulig å endre leveringsadresse, ikke mottaker. Du kan endre din(e) adresse(r) i Kundesenteret for eventuelle fremtidige ordrer. Vi anbefaler også at du sjekker om du har riktig adresse registrert i Postens adresseregister, og eventuelt retter den: www.posten.no/adressetjenester/min-adresse. Husk å legge inn telefonnummer og mailadresse, slik at Posten enkelt kan varsle deg om pakker som går til utleveringssted i stedet for postkassen eller lignende.

Jeg har valgt feil leveringadresse, hvordan går jeg frem?Vis mindre...

Hvordan returnerer jeg en vare jeg ikke er fornøyd med?

I Norge har du som forbruker 14 dagers angrerett på fjernsalg. Dette betyr at du kan returnere varen uten å begrunne hvorfor. Angrerettskjemaet følger med ordrebekreftelsen du får på epost. Hvis returen gjelder service eller garanti kan du søke retur for den aktuelle varen i vårt kundesenter. Da vil vi behandle retursøknaden så fort som mulig. Du kan også lese mer om retur i vårt kundesenter.

Hvordan returnerer jeg en vare jeg ikke er fornøyd med?Vis mindre...

Hva betyr de forskjellige fraktmetodene?

Vi sender våre pakker med Posten/Bring og PostNord. De har forskjellige fraktmetoder så du kan velge det som passer deg best. Vi anbefaler deg å laste ned Posten sin app «Sporing» og PostNord sin app. Når du har registrert ditt telefonnummer, vil du motta automatiske push-varsler når pakker er på vei til deg, og når de er klare til å hentes på hentested. Vi anbefaler også at du sjekker om du har riktig adresse registrert i Postens adresseregister, og eventuelt retter den: www.posten.no/adressetjenester/min-adresse. Husk å legge inn telefonnummer og mailadresse, slik at Posten enkelt kan varsle deg om pakker som går til utleveringssted i stedet for postkassen eller lignende.

 

Pakke til hentested Posten er den vanlige, sporbare pakken du henter på ditt hentested/post i butikk. Du mottar sporingsnummer per epost etter at pakken er sendt fra Evenstad Musikk og kan følge din pakke på veien.

 

Pakke i postkassen Posten er en fraktmåte for små varer og blir levert i din postkasse. Den er sporbar, men anbefales ikke for dyrere varer. Sendingen anses som levert når den ligger i postkassen og vil derfor ikke bli erstattet dersom den skulle bli borte. Det er tryggere å velge for eksempel Pakke til hentested. Dersom pakken ikke får plass i postkassen din vil den bli levert til nærmeste hentested/Post i butikk og du blir varslet av Posten. Leveringsadressen må være lik din registrerte adresse hos Posten. Dersom den ikke er lik eller navnet ditt ikke står på postkassen kan pakken bli returnert til oss.

 

Med Pakke levert hjem Posten kommer pakken rett hjem til deg på døren. Pakken utleveres enten mellom 08:00 og 16:00 eller 17:00 og 21:00 avhengig av hvor du bor. De fleste tettsteder og byer har utlevering på kveldstid. Mottaker varsles på SMS når pakken er lastet på bil og sjåføren ringer 30-60 minutter i forkant av levering. Lurer du på når din pakke leveres, kan du sjekke denne Excel-fila fra Posten

 

Pakke til bedrift Posten er det vanligste valget for bedrift-til-bedrift-sendinger og blir levert på døren/arbeidsplassen din mellom 08:00 og 16:00.

 

Stykkgods til bedrift Bring er for tunge, store kolli og pallefrakt. Levering skjer på gatenivå til leveringsadressen mellom kl 08:00 og 16:00. En tommelfingerregel er at varene leveres på døren, så fremt der ikke er noen trapper eller nivåforskjeller som hindrer en jekketralle.

 

MyPack Home Delivery Postnord er også for tunge og store kolli. Her varierer leveringstidspunkt ut fra hvor du bor. I sentrale strøk skjer levering kveldstid og usentrale strøk levering dagtid.

 

MyPack Home Postnord får pakken levert hjem til deg på døren. Her varierer leveringstidspunkt ut fra hvor du bor. I sentrale strøk skjer levering kveldstid og usentrale strøk levering dagtid.

 

MyPack Collect Postnord er fraktmåten for å få pakken sendt til et av Postnords hentesteder. Pakken må hentes i åpningstiden til hentestedet.

 

Klikk & Hent - Grimstad betyr at du henter varen rett fra vårt lager i Grimstad. Du får en SMS med hentekode når varene er klare for utlevering. Dersom du ønsker at noen andre skal hente din pakke for deg, må du videresende SMS med hentekode til den som henter.

 

Ekspress neste dag Posten er for deg som har behov for levering raskest mulig. Merk at ordren kun kan inneholde varer som er på lager i Grimstad for å bli sendt samme dag. Pakkene blir sendt og levert på virkedager. Dersom ikke ekspress-alternativet kommer opp som alternativ i kassen, kan det hende fordi du har produkter i handlekurven som er lenger enn maksmål tillat for denne fraktmåten.

Hva betyr de forskjellige fraktmetodene?Vis mindre...

Setter dere opp skreddersydde pakkeløsninger og tilbud?

Vårt salgsteam består av flere personer med til sammen mange titalls års erfaring innen musikk- og lydbransjen. Vi har gjennom årene hjulpet både artister, skoler, menigheter, studioer, universiteter, musikkscener, teatre og andre med å finne den idelle løsningen for deres behov. Ingen lokaler eller utstyrskrav er like, og det kan være krevende å finne den beste løsningen. Vår erfaring gjør at vi føler oss godt egnet til å finne den idelle løsningen for deg. Ta gjerne kontakt med oss for en uforpliktende samtale og hjelp til å finne en løsning som passer deg.

 

Vi justerer jevnlig priser i forhold til internasjonale konkurrenter og kan tilby over 70.000 produkter til europeisk prisnivå. Dette medfører at det på generelt grunnlag ikke er rom for rabatter utover priser som allerede fremgår i nettbutikken. Skulle vi ha misset en konkurrent tar vi gjerne mot tips. Dersom du finner varen(e) billigere en annen plass, send oss lenke til konkurrent, så vil vi normalt matche dette.

Setter dere opp skreddersydde pakkeløsninger og tilbud?Vis mindre...

Hva betyr Kunderetur/Demovare/B-vare?

I Norge har du som privatperson lovfestet 14-dagers returrett. En *kunderetur er altså en vare som vi har vurdert «som ny», men som ikke kan selges som ny da den har vært åpnet av en annen kunde. Dette betyr altså at varen er i ny stand, og at det følgelig ikke er noe galt med varen. En *Demovare er en vare som har vært utstilt, og selges rabattert. Dersom varen har mangler eller for eksempel har kosmetiske skader, vil dette fremgå som en *B-vare, og skaden vil normalt være oppgitt i produktteksten. 

Hva betyr Kunderetur/Demovare/B-vare?Vis mindre...

Har dere butikk i Grimstad eller annen by?

Vi har et stort showroom i våre lokaler i Grimstad. Her har vi utstilt mye av vårt sortiment, til prøving for våre kunder. Vareutlevering skjer direkte fra vårt lager i samme bygg. Det betyr at du kan bestille på nett, velge fraktbetingelse "Klikk & Hent - Grimstad" og komme og hente varen hos oss når den er plukket på lageret. Dersom du ønsker at noen andre skal hente din pakke for deg, må du videresende SMS med hentekode til den som skal hente.

Har dere butikk i Grimstad eller annen by?Vis mindre...

Tar vi innbytte eller kjøper vi brukte instrumenter?

Det er ikke mulig med innbytte hos oss. Vi kjøper og selger heller ikke brukt utstyr.

Tar vi innbytte eller kjøper vi brukte instrumenter?Vis mindre...

Hvorfor får jeg ikke tilgang til min bruker?

Når du logger inn har du et valg om «Glemt passord». Hvis du trykker der og skriver inn din e-postadresse vil du få tilsendt et nytt passord. Merk at det kun er det tegnene mellom anførselstegnene som skal med. Dobbeltsjekk også at du skriver inn riktig e-postadresse. Hvis du enda har problemer med innlogging ta kontakt med oss.

Hvorfor får jeg ikke tilgang til min bruker?Vis mindre...

Jeg trenger en kopi av min faktura

Dersom du trenger en kopi av en faktura/kvittering finner du dette i kundesenteret. Velg «Ordrehistorikk > Alle Fakturaer (SØK)». For fakturakopier fra 2014 og tidligere må du sende oss en mail, så finner vi det frem for deg. Obs! Dersom du har bestilt med Faktura fra Santander som betalingsbetingelse vil du ikke finne denne på kundesenteret per idag. Du mottar faktura på epost rett fra Santander.

Jeg trenger en kopi av min fakturaVis mindre...

Har dere gitarverksted?

Ja, vi har en gitartekniker på huset med mange års erfaring med å fikse både gitarer og andre instrumenter. En stor del av jobben hans er å se over alle gitarer som kommer inn på lageret vårt. Dette sørger for at vi får luket ut gitarer med feil og mangler før vi sender dem til deg. Du kan også bestille en verkstedtime dersom du har en gitar eller bass som trenger litt kjærlighet. Se mer info om vårt verksted.

Har dere gitarverksted?Vis mindre...

Jeg har mottatt feil vare, hvordan går jeg frem?

Dersom du har mottatt feil vare ber vi om at du tar bilder av varen(e) du har mottatt og sender en epost til oss. Husk å inkludere fullt navn og ditt ordrenummer i mailen.

Jeg har mottatt feil vare, hvordan går jeg frem?Vis mindre...

Kan jeg stole på Evenstadmusikk.no?

Vi har solgt musikkutstyr på nett siden 2004 og har titusenvis av fornøyde kunder. Sjekk gjerne våre tilbakemeldinger på nett og les hva andre kunder sier om oss:

 

Facebook

528 anmeldelser

5 5 5 5 5

Skriv en anmeldelse nå!

 

Gulesider

5 5 5 5 5

Skriv en vurdering nå!

 

Google

568 anmeldelser

5 5 5 5 5

Skriv en anmeldelse nå!

 

Prisjakt

207 omtaler

5 5 5 5 5

Skriv en omtale nå!

Kan jeg stole på Evenstadmusikk.no?Vis mindre...

Sender dere EHF-faktura?

De fleste offentlige institusjoner krever nå EHF, og vi sender selvfølgelig fakturaer i dette formatet. Send oss en epost, så fikser vi din kundeprofil for deg.

Sender dere EHF-faktura?Vis mindre...

Hvorfor har jeg fått tilbake pengene på min konto?

Når du bruker VISA, MasterCard eller Vipps på nett blir det kun gjort en reservasjon på kontoen din når du bestiller. Selve trekket fra din konto vil skje når ordren sendes. Normalt blir reservasjoner stående 5-10 dager, så dersom det er lenger leveringstid enn dette vil du oppleve at reservasjonen går ut og at pengene igjen blir tilgjengelig på din konto. Dette er helt normalt, og ordren din er fortsatt stående.

Hvorfor har jeg fått tilbake pengene på min konto?Vis mindre...

Kan jeg returnere en julegave?

I forbindelse med jul utvider vi fristen for angrerett, så du kan være sikker på at varen fortsatt kan returneres om julegaven ikke faller i smak. Angrefrist for julegaver er utvidet med 14 dager. Varer som er mottatt mellom 10. desember og julaften kan returneres frem til 7. januar.

Kan jeg returnere en julegave?Vis mindre...