Hva betyr de forskjellige fraktmetodene?
Vi sender våre pakker med Posten/Bring og PostNord. De har forskjellige fraktmetoder så du kan velge det som passer deg best. Vi anbefaler deg å laste ned Posten sin app «Sporing» og PostNord sin app. Når du har registrert ditt telefonnummer, vil du motta automatiske push-varsler når pakker er på vei til deg, og når de er klare til å hentes på hentested. Vi anbefaler også at du sjekker om du har riktig adresse registrert i Postens adresseregister, og eventuelt retter den: www.posten.no/adressetjenester/min-adresse. Husk å legge inn telefonnummer og mailadresse, slik at Posten enkelt kan varsle deg om pakker som går til utleveringssted i stedet for postkassen eller lignende.
Pakke til hentested Posten er den vanlige, sporbare pakken du henter på ditt hentested/post i butikk. Du mottar sporingsnummer per epost etter at pakken er sendt fra Evenstad Musikk og kan følge din pakke på veien.
Pakke i postkassen Posten er en fraktmåte for små varer og blir levert i din postkasse. Den er sporbar, men anbefales ikke for dyrere varer. Sendingen anses som levert når den ligger i postkassen og vil derfor ikke bli erstattet dersom den skulle bli borte. Det er tryggere å velge for eksempel Pakke til hentested. Dersom pakken ikke får plass i postkassen din vil den bli levert til nærmeste hentested/Post i butikk og du blir varslet av Posten. Leveringsadressen må være lik din registrerte adresse hos Posten. Dersom den ikke er lik eller navnet ditt ikke står på postkassen kan pakken bli returnert til oss.
Med Pakke levert hjem Posten kommer pakken rett hjem til deg på døren. Pakken utleveres enten mellom 08:00 og 16:00 eller 17:00 og 21:00 avhengig av hvor du bor. De fleste tettsteder og byer har utlevering på kveldstid. Mottaker varsles på SMS når pakken er lastet på bil og sjåføren ringer 30-60 minutter i forkant av levering. Lurer du på når din pakke leveres, kan du sjekke denne Excel-fila fra Posten
Pakke til bedrift Posten er det vanligste valget for bedrift-til-bedrift-sendinger og blir levert på døren/arbeidsplassen din mellom 08:00 og 16:00.
Stykkgods til bedrift Bring er for tunge, store kolli og pallefrakt. Levering skjer på gatenivå til leveringsadressen mellom kl 08:00 og 16:00. En tommelfingerregel er at varene leveres på døren, så fremt der ikke er noen trapper eller nivåforskjeller som hindrer en jekketralle.
MyPack Home Delivery Postnord er også for tunge og store kolli. Her varierer leveringstidspunkt ut fra hvor du bor. I sentrale strøk skjer levering kveldstid og usentrale strøk levering dagtid.
MyPack Home Postnord får pakken levert hjem til deg på døren. Her varierer leveringstidspunkt ut fra hvor du bor. I sentrale strøk skjer levering kveldstid og usentrale strøk levering dagtid.
MyPack Collect Postnord er fraktmåten for å få pakken sendt til et av Postnords hentesteder. Pakken må hentes i åpningstiden til hentestedet.
Klikk & Hent - Grimstad betyr at du henter varen rett fra vårt lager i Grimstad. Du får en SMS med hentekode når varene er klare for utlevering. Dersom du ønsker at noen andre skal hente din pakke for deg, må du videresende SMS med hentekode til den som henter.
Ekspress neste dag Posten er for deg som har behov for levering raskest mulig. Merk at ordren kun kan inneholde varer som er på lager i Grimstad for å bli sendt samme dag. Pakkene blir sendt og levert på virkedager. Dersom ikke ekspress-alternativet kommer opp som alternativ i kassen, kan det hende fordi du har produkter i handlekurven som er lenger enn maksmål tillat for denne fraktmåten.
Hva betyr de forskjellige fraktmetodene?Vis mindre...