Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.

Betingelser

Priser

Alle priser normalt oppgitt inklusive merverdiavgift. I tillegg kommer leveringsomkostninger som blir kalkulert når man går til kassen. Evenstad Musikk-Distribusjon AS kan uten varsel endre sine priser. For tilbudsvarer vil vi ikke kunne garantere annonsert pris utover det antallet vi selv har på lager(Kun så lenge lageret rekker med andre ord). Vi tar forbehold om eventuelle skrivefeil.

 

Frakt

Alle ordre på evenstadmusikk.no blir fraktberegnet når man går til kassen og fraktkostnad avhenger av fraktmetode, postnummer og hvilke varer man bestiller. Vi sender ut varer 5 dager i uken (man-fre) og ordre lagt inn før kl 12.00 blir normalt sendt samme dag(gitt at varene er på lager i bestillingsøyeblikket). Hvor lang tid det tar fra vi sender varen til kunden mottar den avhenger av fraktmetode og hvor varene skal sendes.

 

Leveringsbetingelser

Varene kan om ønskelig leveres fritt fra vårt lager, Industriveien 4, 4879 Grimstad. Ellers blir varene normalt sendt med posten. Vi sender ut varer hver ukedag fra mandag til og med fredag.

Vi opererer ikke med noen form for leveringsgaranti. Dersom en vare kommer senere enn antatt og kunde må skaffe til veie annet utstyr for avvikling av arrangement vil ikke disse merkostnadene bli refundert av oss. Dersom en vare går i stykker eller er defekt ved mottak, og må returneres for reparasjon/bytte, vil vi heller ikke refundere utlegg kunde måtte ha for leie av utlegg i serviceperioden.

Vi kan sende varer ekspress over natt i enkelte tilfeller for at varer skal rekke frem til raskere, men da for kjøpers regning.

 

Angrerett

Om du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettsloven som gjelder. Ihht denne loven har du som kunde noen plikter og oppgaver. Under følger en rask gjennomgang av de viktigste punktene:

 

  • Angrerettloven gjelder kun forbrukerkjøp. Dvs privatpersoner - ikke firma/næring.(Angrerettloven § 6, punkt e)
  • Angreretten er ikke lenger tilstede dersom varen(e) ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og dersom forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side (Angrerettloven § 12, punkt a)
  • Angreretten kan ikke benyttes for lyd- eller bildeopptak eller datamaskinprogram der forbrukeren har brutt forseglingen. (Angrerettloven § 12 siste ledd) (Lisenser som er synlige uten å bryte forseglinger vil bli sjekket og gjør at slike returer tar noe lengre tid, da vi må kontakte produsent for å avklare om lisensen er tatt i bruk)
  • Returkostnadene betales av forbruker (Angrerettloven § 15 første ledd)

Ørepropper/øreplugger regnes ikke som ”i samme stand” dersom de er brukt/testet av forbruker og angreretten vil derfor ikke gjelde om emballasjen til produktet er åpnet. Dette av hygieniske årsaker.


Dersom en pakke ikke blir hentet, og du ellers forholder deg passiv, gir dette oss ingen indikasjon på hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles i angrerettloven  §11 og  §13, og mister da retten til å gå fra avtalen. Du blir da belastet med fraktostnader tur/retur og et gebyr på 150kr til Evenstad Musikk for behandling av saken. Dette blir fakturert (10dg netto) og sendes automatisk til inkasso dersom den ikke betales innen fristen.

 

Retur av varer

Retur av varer skal forhåndsgodkjennes av Evenstad Musikk-Distribusjon AS. Forespørsel om retur kan gjøres i "kundesenteret" under "retur" arkfanen. Varen skal normalt sendes i retur for avsenders regning. Forsikring av varen frem til vårt lager er avsenders ansvar. Oppkravssendinger aksepteres IKKE. Retunert vare blir kreditert i sin helhet hvis varen framstår som ny. Dersom varen fremstår som brukt eller har mangler, vil det bli gjort en verdi vurdering der kunden vil bli belastet for manglende/skadede enheter har.

 

Garanti - næringskjøp

Ved næringskjøp gjelder 12mnd garanti mot fabrikasjonsfeil(dette inkluderer ikke feil som skyldes feil bruk).

 

Betaling med kredittkort

Evenstad Musikk-Distribusjon AS er ansvarlig for kredittkorttransaksjoner gjort gjennom denne nettsiden.

 

Hvordan finner jeg frem i butikken?

Øverst til venstre på alle sidene velger du hvilken hovedkategori du vil gå inn i. De fleste av disse har igjen underkategorier. Du kan også søke etter produkter i søkefeltet øverst til høyre. Ønsker du å se en vare i større og tydeligere størrelse trykker du bare på det litte produktfotoet og et større bilde popper opp. (Hvis dette ikke virker, sjekk at ikke "Pop up"-stopperen din står på!)

 

Hva må til før jeg kan handle?

Først må du opprette en konto. Hvis du ikke tidligere har gjort dette, fyller du ut alle nødvendige felt, lager deg et passord og markerer nederst på siden om du ønsker å motta Nyhetsbrev og E-post fra oss med tilbud osv. Du kan når som helst forandre informasjonen ved å trykke på "Kundesenter" (øverst til venstre på sidene). Har du tidligere opprettet konto, fyller du bare ut e-post adressen din og passordet ditt. Fordelen med å ha en konto hos oss er at du når som helst kan avbryte en handlerunde uten at Handlekurven din blir tømt. Når du neste gang logger deg inn vil alle varene du bestilte fremdeles ligge der og du kan fortsette å handle eller redigere før du går Til kassen. Du har også mulighet til å hente ned tidligere fakturaer/kvitteringer i kundesenteret samt spore forsendelser.

 

Hvordan bestiller jeg?

Når du finner et produkt du vil ha, klikker du på kjøpsknappen og varen blir lagt til i din handlevogn. Når du er ferdig med å legge til varer, eller du ønsker å se/endre hvilke varer du er i ferd med å bestille kan du gjøre det ved å trykke på "Handlevogn". For å fullføre kjøpet trykker du på "til kassen" og fyller ut Kundedata. Trykk deretter neste og du får opp bekreftelses siden. Her sjekker du at alt er som du ønsker før du fortsetter og bekrefter din ordre og dersom du valgte kortbetaling, fyller du så ut nødvendig informasjon. Etter at du har bekreftet og fått godkjent betalingen, får du en ordrebekreftelse per e-post. Ditt kredittkort vil ikke bli belastet før vi sender varene. Dersom noe du har bestilt har lang leveringstid eller leveringstiden skulle endre seg underveis vil du får fortløpende informasjon om dette automatisk via mail.

 

Trykkfeil

Vi tar forbehold om trykkfeil på våre sider. Bilder av produkter er kun ment som eksempelbilder og vil ikke alltid være helt identisk med aktuell vare. Dersom bilde avviker fra tekst er det titteltekst på artikkelen som gjelder. Vi anbefaler imidlertid om å ta kontakt dersom du skulle oppdage noe som ikke virker å stemme.