Kundesenter


Varen er på lager.
Varen er bestilt fra leverandør og leveringsdato er bekreftet.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varen må bestilles fra leverandør.
Varen befinner seg på fjernlager.
Varen er bestilt fra leverandør, men leveringsdato er ikke bekreftet.
Varene bestilles fra vår leverandørs lager.
Ubekreftet - Ta kontakt med kundesenter for nærmere informasjon.

Leveringsinformasjon

På denne siden kan du finne relevant informasjon om levering av din pakke. 

Når kommer pakken min?

Pakker som er på lager i Grimstad eller på nettlager vil normalt bli sendt senest neste virkedag. Dersom du bestiller før 12.00 vil varen normalt bli sendt samme dag. Dersom varen ikke er på lager står det i de fleste tilfeller et estimat på når vi kan levere. Om du bestiller en vare med leveringstid vil du få automatiske mailer med oppdatert leveringsinformasjon dersom det skjer en endring. Du kan også følge med på leveringsdato i vårt kundesenter på nett. Hvis pakken er sendt kan du følge leveransen med sporingsnummeret du fikk på mail.

 

Dersom du ikke har fått sporingsnummer på mail innen kl. 17:00, betyr det at forsendelsen blir sendt neste virkedag. Merk at så fort ordren er pakket vil sporingsnummeret være mulig å finne i kundesenteret under ordrehistorikk, men pakken er ikke sporbar før den faktisk er sendt. Du kan derfor i noen tilfeller finne sporingsnummeret på din ordre opp til ett døgn før ordren faktisk sendes.

 

Det er et par særtilfeller av frakt- og lagerstatus som kan føre til forsinkelser i din levering. Dersom varen er på "Nettlager" og du velger Pakke i postkassen må varen først innom vårt lager i Grimstad. Dette fører til et par dager lenger leveringstid.

 

Våre ordrer sendes samlet. Dersom du bestiller varer som ikke er på lager sammen med varer som er på lager vil ordren din sendes så fort alt er klart til sending.

 

Dersom du velger en betalingsmetode gjennom Santander (Faktura, delbetaling, utsettelse) kan ikke din ordre delleveres. Dette gjelder for en ordre der noen produkter er på sentrallager i Grimstad og noen er på Nettlager. Da må vi bestille varene inn til sentrallager i Grimstad før vi sender alt samlet. Det vil ta et par dager ekstra før du får din ordre. Øvrige ordrer lagt inn med bankkort, kredittkort eller Vipps kan sendes fra forskjellige lagre. Du vil da motta kvittering og sporing for de forskjellige delleveransene.

 

Hva betyr de forskjellige lagerstatusene?

  • På lager i Grimstad - betyr at varen ligger på vårt lager i Grimstad og kan sendes eller hentes i løpet av 24 timer.(OBS! Vi sender kun varer på mandag-fredag, ikke i helgene eller øvrige helligdager). Vårt datasystem og nettsiden kommuniserer automatisk og kontinuerlig, så denne lagerstatusen alltid er oppdatert. Merk at varer i handlekurven ikke blir holdt av til deg. Det betyr at varer det står vi har på lager kan bli solgt i mellomtiden hvis varene ligger i handlekurven over lengre tid.
  • På nettlager - betyr at varen kan sendes i løpet av 24 timer. (OBS! Vi sender kun ut varer på mandag-fredag, ikke i helgene eller øvrige helligdager) Likevel viktig å merke seg at dersom du ønsker å hente denne varen hos oss i Grimstad, kan det dessverre ikke gjøres da denne artikkelen befinner seg på et annet lager. Om du legger inn ordre med Klikk & Hent - Grimstad som leveringsmetode vil varen bli bestilt inn fra det eksterne lageret. Du vil få beskjed så fort den er klar for henting hos oss.
  • På fjernlager - betyr at varen er på lager hos leverandør. Den estimerte datoen beskriver når vi kan ha varen inne og antar å kunne sende varen til deg. Det er også verdt å merke at dersom det står "1 stk på fjernlager" er det i mange tilfeller flere enheter på fjernlageret. Dette fordi informasjonen vi får fra flere av våre leverandører kun inneholder informasjon om at varen er på lager, og ikke hvor mange de har. Ta gjerne kontakt med oss dersom du lurer på om vi kan skaffe flere enn èn vare fra fjernlager.
  • Bestilt fra leverandør - betyr at vi har bestilt inn varen til vårt lager i Grimstad. Den estimerte datoen er basert på siste info vi har fått fra vår leverandør.
  • Bestillingsvare - betyr at vi ikke har varen på lager og vi ikke har info om leverandørens lagerstatus, ta kontakt for leveringstid.
  • Utsolgt - betyr at både vi og leverandøren er tomme, ta kontakt for leveringstid.

 

Hva betyr de forskjellige fraktmetodene?

Vi sender våre pakker med Posten/Bring og PostNord. De har forskjellige fraktmetoder så du kan velge det som passer deg best. Vi anbefaler deg å laste ned Posten sin app «Sporing» og PostNord sin app. Når du har registrert ditt telefonnummer, vil du motta automatiske push-varsler når pakker er på vei til deg, og når de er klare til å hentes på hentested. Vi anbefaler også at du sjekker om du har riktig adresse registrert i Postens adresseregister, og eventuelt retter den: www.posten.no/adressetjenester/min-adresse. Husk å legge inn telefonnummer og mailadresse, slik at Posten enkelt kan varsle deg om pakker som går til utleveringssted i stedet for postkassen eller lignende.

 

  • Posten Pakke til hentested er den vanlige, sporbare pakken du henter på ditt hentested/post i butikk. Du mottar sporingsnummer per epost etter at pakken er sendt fra Evenstad Musikk og kan følge din pakke på veien.
  • Posten Pakke i postkassen er en fraktmåte for små varer og blir levert i din postkasse. Den er sporbar, men anbefales ikke for dyrere varer. Sendingen anses som levert når den ligger i postkassen og vil derfor ikke bli erstattet dersom den skulle bli borte. Det er tryggere å velge for eksempel Pakke til hentested. Dersom pakken ikke får plass i postkassen din vil den bli levert til nærmeste hentested/Post i butikk og du blir varslet av Posten. Leveringsadressen må være lik din registrerte adresse hos Posten. Dersom den ikke er lik eller navnet ditt ikke står på postkassen kan pakken bli returnert til oss.
  • Med Posten Pakke levert hjem kommer pakken rett hjem til deg på døren. Pakken utleveres enten mellom 08:00 og 16:00 eller 17:00 og 21:00 avhengig av hvor du bor. De fleste tettsteder og byer har utlevering på kveldstid. Mottaker varsles på SMS når pakken er lastet på bil og sjåføren ringer 30-60 minutter i forkant av levering. Lurer du på når din pakke leveres, kan du sjekke denne Excel-fila fra Posten
  • Posten Pakke til bedrift er det vanligste valget for bedrift-til-bedrift-sendinger og blir levert på døren/arbeidsplassen din mellom 08:00 og 16:00.
  • Posten Stykkgods til bedrift er for tunge, store kolli og pallefrakt. Levering skjer på gatenivå til leveringsadressen mellom kl 08:00 og 16:00. En tommelfingerregel er at varene leveres på døren, så fremt der ikke er noen trapper eller nivåforskjeller som hindrer en jekketralle.
  • PostNord Home Delivery er også for tunge og store kolli. Her varierer leveringstidspunkt ut fra hvor du bor. I sentrale strøk skjer levering kveldstid og usentrale strøk levering dagtid.
  • PostNord MyPack Home får pakken levert hjem til deg på døren. Her varierer leveringstidspunkt ut fra hvor du bor. I sentrale strøk skjer levering kveldstid og usentrale strøk levering dagtid.
  • PostNord MyPack Collect er fraktmåten for å få pakken sendt til et av Postnords hentesteder. Pakken må hentes i åpningstiden til hentestedet.
  • Klikk & Hent - Grimstad betyr at du henter varen rett fra vårt lager i Grimstad. Du får en SMS med hentekode når varene er klare for utlevering. Dersom du ønsker at noen andre skal hente din pakke for deg, må du videresende SMS med hentekode til den som henter.
  • Posten Ekspress neste dag er for deg som har behov for levering raskest mulig. Merk at ordren kun kan inneholde varer som er på lager i Grimstad for å bli sendt samme dag. Pakkene blir sendt og levert på virkedager. Dersom ikke ekspress-alternativet kommer opp som alternativ i kassen, kan det hende fordi du har produkter i handlekurven som er lenger enn maksmål tillat for denne fraktmåten.